Aktuality

Fotogalerie

Třídy

Občanské sdružení

Dokumenty

Odkazy



 O škole 


 ZŠS − část Rooseveltova 


 ZŠS − část Alžírská 


 Lyceum 


 SPC 


 Kontakty 


Kde nás najdete


 
Úpravy učebních témat
Žák, který je začleněn do třídy běžné školy, je vzděláván podle individuálního vzdělávacího plánu (IVP). Jeho součástí jsou úpravy učebních témat,které sledují dva cíle:
1. zjednodušení daného učiva, aby bylo začleněnému žáku srozumitelné
2. skloubení činnosti třídy s činností integrovaného žáka

Anglický jazyk
Úpravy obsahu učiva vycházejí ze zamýšleného cíle vyučování cizímu jazyku (základní schopnost konverzace, čtení důležitých nápisů a upozornění)
Úpravy metod: audioorální přístup (s čtením a psaním některých důležitých slov a pojmů podle schopností žáka), vizualizace učeného
Úpravy forem: organizační formy (například individuální práce s asistentem pedagoga, práce se spolužákem, skupinová práce apod.), formy zprostředkování učiva (např. jazykové hry)
Pomůcky: kopírovaný materiál, obrazový materiál a sborníky či sešity z nich vyrobené, zalaminované kartičky, knihy, pracovní sešity a pracovní listy, audioslovník (vytvořený pro konkrétního žáka), internet apod.

 Fyzika:
- snaha o propojenost témat třídy a začleněného žáka
- nejde-li použít aktuální učivo fyziky, lze probírat témata, která jsou pro žáka z praktického hlediska vhodná:   měření (a seznamování se s různými veličinami, jejich jednotkami, s jejich praktickým využitím), orientace v čase (roční doby, měsíce, týden, den, hodiny,…)

Chemie:
- snaha o propojenost témat třídy a začleněného žáka
- nejde-li použít aktuální učivo chemie, lze probírat témata, která jsou pro žáka z praktického
  hlediska vhodná: jednotlivé prvky a jejich sloučeniny, věci a organismy z nich složené např.tématické celky o sacharidech, tucích a bílkovinách – složení lidského těla, potraviny,…)


Struktura vyučovací hodiny
Struktura vyučovací hodiny začleněného žáka by měla odpovídat struktuře hodiny všech ostatních žáků v dané třídě.
Základním pravidlem je zapojovat začleněného žáka do veškeré činnosti třídy, je-li to možné. A to i tehdy, kdy se obsah jeho činnosti liší od látky, kterou probírá třída. Důležité je, aby zůstala zachována forma činnosti.

Společná práce se třídou
* vždy má přednost před individuální (oddělenou) prací
* forma činnosti je zachována (je-li možné/vhodné)
* obsah činnosti (učiva) může být odlišný
* asistent pedagoga pomáhá žákovi, je-li třeba

Individuální práce
* vyučovací předmět, forma a způsob činnosti jsou zachovány
* učitel zadává, kontroluje a hodnotí práci
* v některé části hodiny se učitel individuálně věnuje žákovi
* dochází ke střídání činností (opakování, nová látka, oddech)


 

ZŠS - část Rooseveltova


ZŠS - část Alžírská


Praktická škola - Lyceum